O půlnoci z pondělí na úterý vypršel termín na podání vylepšených nabídek na majoritní podíl ve společnosti ITA Airways. Jak jsme uvedli, nabídky prvního kola nesplnily zcela privatizační cíle vlády.
Pro zlepšení nabídek je jistě prostor, a to už jenom kvůli tomu, že výkony společnosti a odvětví letectví jsou momentálně lepší, než se původně očekávalo a protože oba zájemci mají intenzivní zájem.
Vláda doufá, že preferovaného zájemce vybere ještě do konce srpna a 10. září chce podepsat předběžnou dohodu. To je velmi agresivní plán. Premiér Mario Draghi spěchá, neboť Itálie bude mít po volbách 25. září novou vládu. Všeobecně se očekává, že výběrové řízení může být po několikaleté agónii uzavřeno do konce letošního roku.
Zájemci jsou kontejnerová lodní skupina MSC a Lufthansa, druhým je americký fond Certares podporovaný Air France-KLM a Delta Air Lines.
Soutěžící subjekty přistoupily k nabídkám prvního kola s velmi odlišnými strategiemi, nabídly však za podíl v ITA Airways zhruba stejně. Obě nabídky byly z finančního hlediska přiměřené hodnotě společnosti. Do prvního kola šli oba zájemci opatrně.
MSC/Lufthansa nabídla podle informací získaných zpravodajstvím Reuters 850-900 milionů eur za 80% podíl. Z toho MSC by získala 60 % podíl v ITA Airways a Lufthansa 20 %.
Fond Certares nabídl okolo 600 milionů eur za 60% podíl. Tím by si Itálie zachovala 40% podíl, což by jí dalo právo jmenovat předsedu představenstva a uplatnit právo veta. Itálii by tato konstrukce zachovala vysoký vliv na řízení firmy. To může být atraktivním diferenciátorem proti nabídce MSC/Lufthansa, ale také vysokým rizikem při řízení společnosti v zemi, kde jsou silné odbory se silným vlivem na vládu.
Problémem nabídky MSC/Lufthansa se nízký podíl Lufthansy. Ta sice opakuje, že je tím pravým partnerem pro ITA Airways, to ale neodpovídá jejímu cílovému podílu 20 %. To se italské vládě jistě nelíbí. (Foto: sasa times, travelradar.aero, planes.cz)
No comments added.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | CMS