Minulý týden společnost Wizz Air oznámila, že pobočka Wizz Air Abú Dhabi končí. Pobočka má deset letadel aktivní flotily, které budou relokovány na hlavní trhy, tj. střední a východní Evropa, Rakousko, Itálie a Velká Británie. Společnost Wizz Air Abu Dhabi bude formálně zrušena k 1. září.
Společnost ve světle tohoto rozhodnutí přehodnotí potřebu letadel A321XLR. Wizz Air má nyní objednáno 47 exemplářů. Nadbytečné objednávky XLR budou konvertovány na A321neo.
Generální ředitel József Váradi uvedl jako hlavní důvody stažení „omezení v dodavatelském řetězci, geopolitickou nestabilitu a omezený přístup na trh“.
Letecká společnost rovněž upozornila na technické výzvy, zejména extrémní horko snižující účinnost motorů, což dále zhoršilo problémy se spolehlivostí motorů Pratt & Whitney GTF.
Wizz Air čelil opakovanému uzavírání vzdušného prostoru v regionu kvůli geopolitickému napětí, což narušovalo provoz a oslabovalo důvěru cestujících.
Faktorem rozhodnutí byl jistě také fakt, že pobočka představovala pouhých 5 % celkového obchodu Wizz Airu.
Cestující s rezervacemi v Abú Dhabí po 31. srpnu jsou podle vyjádření společnosti Wizz Air kontaktováni kvůli vrácení peněz nebo zajištění alternativních řešení. Ukončení provozu vytváří mezeru na mezinárodním letišti Abú Dhabí.
Etihad Airways uvedly, že je zatím „příliš brzy“ rozhodnout, zda uvolněné sloty v Abú Dhabí (AUH) získá Air Arabia Abu Dhabi.
Generální ředitel Etihad Airways Antonoaldo Neves v rozhovoru pro The National uvedl, že rozhodnutí Air Arabia Abu Dhabi bude záviset na dostupnosti letadel, pilotních kapacitách a důkladné analýze trhu, než se případně rozhodne převzít některé z bývalých linek Wizz Air.
Ohlášené linky do Almaty (ALA), Baku (GYD), Bukurešti (OTP), Jerevanu (EVN), Medíny (MED), Taškentu (TAS) a Tbilisi (TBS) jsou bývalými destinacemi WizzAiru, ale byly do růstového plánu Etihad zahrnuty již dříve.
Mezitím Air Arabia Abu Dhabi oznámila zařazení dvou dalších letounů Airbus A320 a plánuje do konce roku přidat další dva, čímž v roce 2025 navýší svou provozní kapacitu o 40 %. Tento krok je v souladu s širšími cíli Abú Dhabí v oblasti zlepšování konektivity a podpory cestovního ruchu. (Foto: Airbus Hamburg, Airline Staff Rates, Arab News, planes.cz)
1 record
Copyright © 1999-2025 planes.cz | CMS
Spíš se zalekli rozmachu konkurence, a tak se raději orientují na perspektivnější trh.