Photo Detail

unknown


Plane type: unknown
Airport: Off airport
Airline: Not specified
Registration: Unknown
Author: Jakub Vaněk
Date taken: 02/2012
Number of ratings: 0×
Number of views: 3727×

Description:

Overview of Czech on ATC backup display




The albums in which the photo is places

Category:

More photos of


Comments



Jaro Slav (...181.115...)
2012-03-15 01:31

*oprava: první fotka je sektor LOWMIDDLE, tj. 1000ft AGL - FL340

Jaro Slav (...181.115...)
2012-03-15 01:19

A pro představu sem dám dvě fotky, jak např. vypadá provozní nastavení:
img42.imageshack.us/img42/9017/27311423578570645579110.jpg
- toto je sektor "Middle" - FL290 až FL340. Zafiltrováno je vše pod a nad. (Že jsou všechna éra vyjma jednoho ve FL330 je náhoda a důvod vzniku fotky.)
img521.imageshack.us/img521/1338/36655133776759990020100.jpg - toto je sektor "NORTHWEST LOW" - od 1000ft AGL do FL280.
Lepší fotky v PC nemám, je to mobilem. Snad omluvíte kvalitu, šo mi o názorné vysvětlení nejasností pramenících z fotky nenastaveného radaru.

Jaro Slav (...181.115...)
2012-03-15 01:07

Prostor TRA70 je aktivován v 0910UTC, čas snímku je 090256, takže ČSA92D do Moskvy ještě může skrzevá "Sedmdesátku" proletět dct LDZ. :)
Jinak k dotazu na "čáry" - čáry jsou letové cesty, po nichž letadla poletí za předpokladu, že nejsou zkrácena nějakým "dájrektem", což není nic sprostého: znamená to poslat letadlo direct BOD, čímž vynechá jiné body a ubere se mu pár zatáček. A také se letadlo může ocitnout mimo letovou cestu, je-li vektorováno, tj. je-li mu nařízeno letět nějakým kurzem.

Honza - unsigned guest (...101.228...)
2012-03-14 20:54

J.V.: Cau, maly doplneni: E2000 je nazev hlavniho prehledoveho systemu ATS, toto je tzv. BYPASS (vic zde: rlp.cz/generate_page.php?page_id=588). Dal k deleni a slucovani sektoru, nedeje se tak vylucne po hodinach (ikdyz to tak casto casove vychazi), ale podle aktualni potreby, behem 1 hodiny se na ACC sektorizace muze zmenit treba i 4x. Dispecer nevidi jen letadla ve svem sektoru, ale samozrejme i v okoli az do dosahu radaru. Mozna jsi chtel rict, ze se zobrazeni da castecne "vyfiltrovat", tj. ze ridici vidi je letadla v jim nastavene vertikalni vrstve (napr. ridi od FL350 vys, tudiz ho letadla cca od hladiny 330 niz nezajimaji a nastavi si filt od FL 340 do FL660..zjednodusene;-)). A pri maximalnim rozdeleni je realne mozno mit 11 sektoru, z personalnich kapacitnich duvodu pres leto myslim 9 sektoru. Tak cau

Jakub Vaněk (...221.213...)
2012-03-14 15:43

Čas je GMT

sirinx - unsigned guest (...213.51...)
2012-03-14 12:17

Tak mozna to bylo zavreny az od 09:10 :)

Jakub J. - unsigned guest (...66.167...)
2012-03-14 10:02

to CSA neni na zaletu.. ma volacku 92D, to je volacka do Ruska.

Jakub Vaněk (...221.213...)
2012-03-13 18:08

Takže vysvětlení, snad to nezvořu, na obrazovce je vidět celý prostor našeho území jako jedna oblast, ale pro potřeby řízení se rozděluje na sektory a to jak horizontálně, tak i vertikálně - na několik vrstev. (dělení není zobrazeno) a to až na 13 oblastí (snad jsem to nezvoral, někdo z ŘLP opraví).
Dělení se v praxi mění během dne po hodinách, tak jak je plánován nárůst či pokles provozu, aby nedocházelo k "brždění" letů.
Dispečer pak vidí jen letadla ve svém sektoru a své vrstvě a s nimi komunikuje. Každý sektor mají na starosti dva, jeden dispečeruje, druhý mu pomáhá s koordinací s okolím (zjednodušuji) a kontroluje ho. Dispečeři mají k dispozici hlavní systém (není vyfocen), nezávislý záložní systém (fotka) a jeho další zálohu, takže je vždy možnost při výpadku jednoho systému přejít na jiný.
Podrobnější popis jde dohledat a případně sem někoho nasměrují z insiderů, kdo mě opraví :-)

sirinx - unsigned guest (...177.11...)
2012-03-13 17:58

Ty Krkonose jsou TRA70. Neni to "zakazane" furt, pouze kdyz si to vyzadaji vojaci nebo nekdo jiny treba pro zalet. Podle toho popisku to vypada, ze ten prostor je aktivni mezi FL125 a 400 a to by znamenalo, ze ten CSAk je vevnitr, tipovala bych tedy ten zalet...

Franta - unsigned guest (...100.5...)
2012-03-13 17:32

Jak se na to dívám, tak některý letadla neletí podle čar, jak je to možné? Jsou tam převzatá letadla i nějak barevně oddělena od nepřevzatých?Jinak pěkná fotka a dost velikej zmatek pro neodborníkovo oko :o

19 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details