Podle různých informací se v Jižní Americe dost možná schyluje k významné akvizici. Brazilský Azul SA usiluje převzít LATAM Airlines Group. Jednalo by se v krátké době po sobě hned o druhý pokus, kdy menší (a úspěšná) společnost usiluje pohltit většího konkurenta.
Tím prvním byl nedávný (neúspěšný) pokus Wizz Airu převzít easyJet.
Azul má mimořádnou příležitost pořídit LATAM Airlines, a to pokud by insolvenční soud v USA zamítl žádost LATAMu o restrukturalizaci. Zdá se, že Azul takovou možnost nepovažuje za vyloučenou nebo v takovou šanci přinejmenším doufá.
Tři velké zkrachovalé latinskoamerické společnosti – Aeromexico, Avianca a LATAM Airlines požádaly o ochranu před věřiteli podle Hlavy 11. Dne 2. listopadu schválil insolvenční soud v New Yorku jako první restrukturalizační plán společnosti Avianca a blízko rozhodnutí je zřejmě také Aeromexico.
LATAM Airlines Group je však v jiné situaci, neboť skupina zatím svůj restrukturalizační plán nepředložila. Insolvenční soud v New Yorku původně nařídil skupině LATAM předložit restrukturalizační plán koncem června, což firma nestihla a opakovaně získala souhlas s prodloužením termínu. Naposledy byl koncem října soud odročen na 26. listopad a tento termín se zdá být konečným. Skupina LATAM Airlines vyhlásila bankrot v květnu 2020.
Šéf Azulu John Rodgerson (foto) v interview pro čilské finanční noviny Diario Financiero potvrdil, že Azul má zájem pořídit veškeré aktivity LATAMu, nikoliv pouze ty v Brazílii. Vyloučil, že by Azul skupinu LATAM po převzetí rozdělil a „nepotřebné“ části rozprodal.
Zajímavým momentem případné akvizice by byla integrace sítí a provozních modelů obou společností. Azul funguje podobně jako JetBlue, zatímco strategie LATAMu je blízká Delta Air Lines (obě společnosti ustavily společný podnik). (Foto: brol.com, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém