V neděli 21. ledna doporučil regulátor FAA svým dokumentem SAFO (Safety Alert for Operators) provozovatelům letadel Boeing 737-900ER provést vizuální inspekce upevnění trupového panelu (záslepky) zakrývající nouzové dveře. Inspekce se týkají zejména konfigurací do 189 sedaček
Dne 5. ledna se po vzletu uvolnila záslepka nouzového východu letadla Alaska Airlines, což vedlo k prudké dehermetizaci trupu. Regulátor uzemnil 171 letadel MAX 9 a nařídil inspekce upevnění trupového panelu (záslepky). Během následných inspekcí byly závady upevnění záslepek nouzových východů nalezeny u dalších exemplářů Boeingů 737 MAX 9. Letadla i po provedených inspekcích zůstávají nadále uzemněna, neboť se čeká se na finální podobu instrukcí a rozhodnutí FAA vrátit letadla do provozu. Letadla verze 900ER mají identickou konstrukci upevnění trupového panelu jako MAX 9, regulátor proto inspekce rozšířil i na tato letadla.
Dodávky letadel verze 900ER byly ukončeny v roce 2019, přičemž se jednalo o spíše výjimečnou variantu letadel 737NG. V provozu je 490 letadel verze 900ER, z nich 79 v „husté“ konfiguraci, která namísto záslepky využívá nouzový východ. Některá z dodaných letadel se v mezidobí dostala k dopravcům, kteří v některých případech zvýšili kapacitu, což si vyžádalo reaktivaci nouzového východu. Letadla s aktivovanými nouzovými východy doporučeným inspekcím nepodléhají.
Zpravodajství Reuters na základě údajů společnosti Cirium přineslo přehled provozovatelů letadel Boeing 737-900ER a jejich konfiguraci: (Foto: One Mile at a Time, The Seattle Time, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém