Web FlightRadar24 představil nový nástroj pro tvorbu map rušení GPS. Ta umožňuje sledovat oblasti ve světě, kde dochází k rušení a interferencím signálu GPS, resp. GNSS.
Signál GPS, který se v letectví využívá k navigaci a dalším účelům, může být rušen např. elektromagnetickou interferencí od zařízení poblíž přijímače, atmosférickými poruchami, nebo sluneční aktivitou, případně záměrně prostředky radioelektronického boje.
Server FlightRadar24 sestavuje mapu interferencí na základě výpočtu NIC (Navigation Integroty Category), který je součástí zprávy ADS-B vysílané letadly a indikuje kvalitu a konzistentnost dat GPS. Hodnota NIC pak indikuje „poloměr neurčitosti“ ve stanovení polohy. Čím je systém více zarušen, tím větší je poloměr neurčitosti. Na mapě je míra rušení označena barevným kódem od zelené (bez rušení) po červenou (vysoké rušení). Data ADS-B zahrnují informaci o poloze ze systémů GNSS (Global Navigation Satellite Systems), jako jsou GPS, Galileo, GLONASS, BeiDou, atd.
Defektní hodnoty NIC samy o sobě ještě neznamenají rušení či interference, mohou indikovat technickou závadu zařízení na palubě letadla. Tento případ lze snadno eliminovat, pokud se sbírají data z většího počtu letadel, které se nacházejí v daném čase v dané oblasti. Hodnoty NIC jsou pro výpočet mapy aktualizovány každých 6 hodin. Hodnoty jsou sbírány v oblastech, kde má FlightRadar24 dostatečný počet přijímačů ADS-B. (Obr. FlightRadar24, The Times of Israel)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém