Embraer C-390 je relativně unikátním letadlem, které našlo své místo na trhu. Jedná se o nejmodernější transportní letoun s vynikajícími parametry. V danou chvíli je v provozu osm exemplářů. Studie Embraeru odhaduje potenciální poptávku na 490 letadel.
V červnu byl druhý letoun C-390 dodán Portugalsku a dva exempláře jsou těsně před dodáním maďarskému letectvu. Řada dalších armád jedná s Embraerem o potenciální dodávce letadel. Pro C-390 se rozhodla i Česká republika.
Embraer je v příznivé situaci, neboť řada vojenských letectev zvažuje náhradu starších C-130 Hercules. Letectvu Nového Zélandu (Royal New Zealand Air Force) zase nabízí Embraer C-390 jako náhradu za Boeingy 757-200. Novozélandské letectvo používá 757 od roku pro přepravu nákladů nebo VIP dopravu. Vzhledem ke stáří je spolehlivost těchto letadel problematická.
Šéf divize obrany a bezpečnosti Bosco da Costa Júnior očekává, že Embraer bude dodávat postupně až 18 letadel C-390 ročně. V letošním roce budou dodány čtyři exempláře, v příštím roce šest. V roce 2030 bude vyráběno už 12 ročně.
Embraeru se nevyhýbají potíže dodavatelských řetězců. Nizozemí nedávno ohlásilo, že dodávka C-390 se opozdí o rok na rok 2027. Ke zpoždění přispívá složitá spolupráce s Rakouskem.
Embraer se intenzivně připravuje na Farnborough International Airshow, které se koná od 22. do 26. července. Hlavními exponáty budou např. první nákladní E190F, populární E190-E2, transportní C-390 a lehký útočný A-29 Super Tucano. O A-29 Super Tucano nyní projevuje zájem portugalské vojenské letectvo.
Viktor: na C-130 uz odpovedel MK a v planes.cz to bylo pojednano. O nahrade 757 se jedna. A proc ne. Asi tezko budou nahrazovat 757 letadlem C-130 nebo A330 MRTT.
Pokud je to humor, tak už ho sílejí Nizozemci a seriosně o něm uvažují třeba Indové.
Jaké jsou podle Vás důvody, proč by C-390 nemohla nahradit C-130?
Hmmm, ze by C-390 byla nahrada B757 nebo C130, to je nejakej brazilskej specialni smysl pro humor?
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Michale pokud pouzivaji 757 pro VIP lety (coz pouzivaji), tak ho s ohledem na komfort uzivatelu nebudou nahrazovat C-390. V takovem pripade A321 (ruzne varianty) nebo A330MRTT