Už je znám poslední komerční let Českých aerolinií. Půjde o let Paříž – Praha, linka OK767. Ta z De Gaullova letiště odlétá v 20:15 a v Praze přistává v 21:55. Později tu noc skončí i platnost letního letového řádu 2024. Ode dne následujícího, tedy neděle 27. října, začíná platit letový řád zimní, a to už České aerolinie nebudou provozovat linku žádnou. Na trase Praha – Paříž začnou nově létat Smartwings. Oba dopravci jsou členy Smartwings Group.
České aerolinie začátkem platnosti zimního letového řádu změní od 27. října 2024 svůj obchodní model. V rámci holdingového uspořádání se ČSA stanou řídící společností s majoritním podílem ve společnosti Smartwings. Letový provoz celé skupiny bude zajišťovat společnost Smartwings a její dceřiné společnosti na Slovensku, v Polsku a Maďarsku.
Dva letouny Airbusy A320 budou i nadále létat v barvách ČSA, stejně jako čtyři nové stroje Airbus A220-300, z nichž první dva mají být dodány koncem letošního roku a další dva v první polovině roku 2025.
Připravil: Martin Bernict
Ke komentářům, že lidi nadávají na Smartwings a pak s nimi stejně letí:
Jak tu bylo zmíněno, tak tato společnost je založena na přepravu turistů k moři, tj. turista si koupí u cestovky zájezd a letí s tím, s kým má cestovka nasmlouvané lety ... a je to většinou Smartwings. Toto platí často i pro nováčka na našem trhu TUI.
Mimo Smatrwings je třeba v Evropě Malta, kam létá třeba Exim s KM Malta, občas nějaká destinace je ještě v režii Eurowings. U exotiky je to jiné, kde není nouze o zájezdy s Air France, Emirates, Qatar ...
Tak pokud se český dovolenkář bude chtít vyhnout po Evropě Smartwings, tak může:
a) letět ze zahraničí
b) vybrat si destinaci kam Smartwings nejsou cestovkou nasmlouvaní
c) jet na dovolenou na vlastní pěst - sehnat si letenky a hotel dle svého výběru a vyrazit ...
Pane Kroutil, Vas komentar je jaksi mimo. Moc nerozumim proc k prispevku o soukrome spolecnosti zminujete politiku a jmena soucasnych politiku, ktera s touto situaci nemaji nic spolecneho. A pritom Babisova vlada nepodala behem covidu CSA pomocnou ruku... Ale na Babise si urcite sahnout nenechate. On nic, on muzikant.
připomíná to rozhodování Lipavského, Bartoše, Pekárové a jim podobných "znalců a ekonomických odborníků", kterým nic neříká historie zakládajících členů. Zasloužíte si pouze pohrdání a nakopat.
Bohužel, tohle je něco, co nikdy nezkousnu. Ostuda, neuvěřitelné!
Nemuzete opravdu srovnavat co bylo v devadesatkach a nyni. Uz jen proto, ze v devadesatkach byly letenky nekolikanasobne drazsi, nez dnes
Ty ceny letenek taky srovnavat nemuzete - Aegean provozuje komercni linky a prodava cele letadlo.
Smartwings na tehle letech doprodava poslednich par sedacek, ktere neobsadi cestovky (tyhle “jakoze pravidelne” lety neni nic jineho, nez chartery), takze si muze dat vyssi cenu, a cili na ty, co to kupuji z nejakeho duvodu na posledni chvili, kdyz uz se cena vyrovna s konkurenci. Kdybyste mel aerolinku, delal byste to same.
Opravdu není prostě v době kdy TVS fungoval tedy v devadesátých letech...Byl že současného pohledu na úplně jiné úrovni.A opravdu mi namachrovaně nemusíte vysvětlovat, že si někdo stěžuje na mizernou bagetu.Za posledních dvacet let jsem v průměru v letadle 10x ročně tedy si troufám tvrdit, že nějaká zkušenost je..A jen konstatují, že krok Luftjardy vedoucí k likvidaci ČSA je opravdu mizerné rozhodnutí a SmartWings je mizerná a předražená společnost.Pro zajímavost si najděte letenku např.na Koš se SmartWings a s Aegean airlines.Ten druhý bude sice s přestupem,ale méně než za polovinu.
A pro Vás
Janči: s narodnosti to nema nic spolecneho Lidi remcaj furt, a pak stejne leti .. Podivejte se na ryanair, wizz a dalsi holo-lety.
A pres to plno. I na zapade. Presto, ze hodnoceni maji jeste horsi, nez smarti .)
Lukas: no, pro vas to asi prekvapko je, jdyz rikate, ze tvs byl dobry a smartwings spatny.
vzdyt je to to same
Môže byť najhoršia spoločnosť, ale keď Česi a Slováci hlavne, ale aj Poliaci proste síce sa posťažujú, že hrozná bageta na nízkonákladovom lete a hrozné sedačky a neviem čo, ale o rok s tým do toho Egypta poletia znova, a tiež porovnávať Turkish prémiového dopravcu so SW, to je ako Cathay Pacific s Ryanairom... Treba porovnávať naprieč segmentov, v ktorom aerolinka funguje a tiež si myslím, že veľa robí aj mentalita, ako vravím tu si ponadávame, aký ten let bol hrozný, ale o rok s tým pôjdeme znova, čo Turek by možno s tým 2x neletel a preto je aj iný prístup..
Celkem 21 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Škoda, ale bylo to jen otázkou času, ČSA už byly jen prázdná skořápka.
Já si teda na QS nemůžu stěžovat, asi jsem klikař. Letos oba lety dokonce s náskokem, který ovšem na Ruzyni spolehlivě a několikanásobně smazali kufraři
Jediný negativní zážitek mám z loňska, kdy s námi nepřiletěly kufry, ale tam to spíš nedával handling na HER (něco jako letošní PRG na začátku června).