Airbusy A340-600 Lufthansy příští rok skončí

  • 19.11.2024 11:30

Podle vyjádření mluvčího společnosti Lufthansa zimní letový řád 2025/2026 nepředpokládá nasazení letadel A340-600. Data společnosti Cirium tuto informaci potvrzují.

Pravděpodobně to znamená konec provozu těchto letadel u Lufthansy. Samozřejmě do 27. října 2025 je daleko a s ohledem na chronická zpoždění nových dodávek nelze vyloučit, že se letouny neobjeví na nebi ještě v létě 2026. To však dnes s určitostí neví nejspíš ani Lufthansa.

Vyřazení A340-600 bude postupné, a to tak, jak se budou vyvíjet kapacity a poptávka. V listopadu a prosinci 2024 je naplánováno 86 letů týdně, v lednu 2025 jejich počet klesne na 66. V únoru a březnu 2025 je naplánováno 75 resp. 88 letů týdně, od července jich bude 50 týdně.

Skupina Lufthansa Group 31. července oznámila výsledky za první pololetí, přičemž přiznala vážné provozní a finanční obtíže. Skupina hospodařila s čistou ztrátou 265 milionů EUR. Na pozadí špatných výsledků oznámila ambiciózní transformační program, jehož efekt na zisk (EBIT) by měl do roku 2026 dosáhnout 1,5 miliardy EUR.

Součástí plánu je vyřazení letounů Airbus A330-200, A340-300, A340-600 a Boeing 747-400 do roku 2028.

Pokud jde o A340, data ch-aviation uvádějí, že Lufthansa má aktuálně ve své flotile 17 letounů A340-600, z nichž sedm neaktivních. Tato sedmička je uložena na letišti Teruel (TEV). Kromě A340-600 je Lufthansa Group s 13 letouny A340-300 v aktivním provozu zdaleka největším provozovatelem typu A340. Aktivní flotila A340 Lufthansa Group čítá 23 letadel.

Kromě Lufthansa Group provozuje v Evropě pět exemplářů A340 společnost Edelweiss, po čtyřech mají rumunská Legend Airlines a HiFly, po jednom španělská Plus Ultra Líneas Aéreas a maltská AirXCharter. USC mají jeden letoun připravený ke konverzi na nákladní. (Foto: Reddit, One Mile at a Time, Crancy Boss, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Martin D. - nepřihlášený host (...241.76...)
24.11.2024 17:57
Zkušenost

Letěl jsem s A340 letos v srpnu z Zurichu do Calgary s Edelweis a byl jsem mile prekvapen, fakt moc pekne letadlo, uvnitr jako nove v barvach edelweis. A ty male moturky na kridlech vypadají moc hezky. Zpět jsem letel s A330 s německým discover a ten ket byl divny, ale spis to bylo spolecnosti nez letadlem.
Oba lety v zadnich radach, a rekl bych ze a340 bylo tišší, avsak je to jen muj subjektivni dojem.

Luboš - nepřihlášený host (...179.121...)
19.11.2024 14:55
Poznámka

To že Airbus A 340 skončil je veliká škoda.Jsou elegantní i když stárnou.Urcite budou chybět.

Ouha (...81.122...)
19.11.2024 14:44

Na tu první Cargo konverzi A340 od Avensisu jsem docela zvědavej

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
19.11.2024 12:59

No jo, další čtyřmotorák co nevidět skončí :-(
Nemůžu si pomoct, mně se ty čtyřmotoráky líběj víc.

Celkem 4 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace