„Letecká společnost Lufthansa má za cíl vrátit se k ziskovosti, ale navzdory počátečnímu úspěchu restrukturalizace k tomu má stále ještě dlouhou cestu,” řekl generální ředitel Lufthansy Jens Ritter ve středu na setkání s novináři. „Lufthansa chce být vedoucí prémiovou leteckou společností v Evropě a samozřejmě opět zisková“, řekl Ritter. „Navzdory mnoha pozitivním momentům v posledních měsících tam ještě nejsme,“ dodal.
Lufthansa je v současné době problematickým dítětem skupiny. Restrukturalizační program má za cíl ziskovost zlepšit. Toho se má dosáhnout ze 2/3 snížením nákladů a z 1/3 růstem prodejů. Letecká společnost si definovala více než 600 opatření ke zlepšení svého výkonu a dosažení dlouhodobé stability.
Mezi hlavní problémy Lufthansy patří eroze značky, nízká úroveň spokojenosti zákazníků a dlouhodobě vysoké provozní náklady, a to zejména personální. Provoz společnosti je celkově málo efektivní.
V nedávné době čelila Lufthansa výpadku IT systémů, kvůli kterým musela zrušit 200 odletů z Frankfurtu. Návrat obchodních cestujících, kteří jsou tradičně důležitým a mimořádně ziskovým segmentem aerolinky je pomalejší, než se původně předpokládalo. Provoz Lufthansy komplikuje růst konkurence, zpoždění dodávek nových letadel a geopolitická situace, která negativně ovlivňuje provoz do Asie. Špatný výkon německé ekonomiky bude zotavení komplikovat.
V roce 2023 dosahovala dochvilnost letů Lufthansy 65,3 %, což je velmi vzdáleno od cílové hodnoty 85 %. Ryanair pro srovnání dosáhl dochvilnosti 86 %. Hodnoty za rok 2024 nebyly v době přípravy článku dostupné.
Problémů se tedy u Lufthansy za několik posledních let nahromadilo mnoho, k čemuž nyní přistupuje začlenění ITA Airways, které si vyžádá dodatečnou pozornost vrcholového managementu v době, kdy společnost prochází transformací.
Všechny výše uvedené skutečnosti způsobují, že Lufthansa nedosahuje očekávaných hospodářských výsledků. Za devět měsíců loňského roku hospodařila s negativním upraveným ziskem (EBIT) ve výši 20 milionů EUR. (Foto: tech xplore, Bloomberg, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém