Quebecký odvolací soud rozhodl, že společnost Air Canada musí zaplatit 10 milionů kanadských dolarů jako odškodnění za klamání cestujících publikací neúplných cen letenek na svých webových stránkách.
Dne 22. dubna 2025 soud zvrátil dřívější rozhodnutí Nejvyššího soudu, který zamítl hromadnou žalobu proti Air Canada podanou před 15 lety kvůli zavádějícím cenám při rezervacích.
Případ se týkal webové stránky společnosti Air Canada, která na začátku rezervačního procesu zobrazovala pouze základní ceny letenek. Další poplatky a příplatky byly zobrazeny až po výběru konkrétního letu. Soud rozhodl, že tato praxe porušila quebecký Zákon na ochranu spotřebitele, který vyžaduje, aby byla konečná cena jasně uvedena hned na začátku.
Soud uvedl, že Air Canada projevila „nevědomost a laxnost“, když předpokládala, že se na ni nevztahují provinční zákony, protože je regulována federální vládou Kanady.
Soudkyně Harvie popsala jednání společnosti jako „závažné, úmyslné a ovlivňující velké množství spotřebitelů“ a dodala, že letecká společnost upřednostnila své vlastní obchodní zájmy před poctivostí. „Udělení represivního odškodnění je nezbytné k odsouzení tohoto chování,“ napsala v rozhodnutí.
V roce 2010 si cestující z Montrealu všiml, že mu bylo při rezervaci letenky na Floridu účtováno více než 124 kanadských dolarů v dodatečných poplatcích. S pomocí organizace na ochranu spotřebitelů Union des consommateurs podal na aerolinku žalobu.
Společnost Air Canada se dříve bránila tím, že nedošlo k újmě, neboť cestující nákup dokončil. V nejnovějším rozhodnutí však soudkyně Harvie zmínila, že Air Canada nyní porušení zákona přiznala.
Soud rozhodl, že částku 10 milionů kanadských dolarů rozdělí mezi cestující, kteří si zakoupili letenky v období od 30. června 2010 do 8. února 2012. (Foto: CBC, Aviation A2Z, planes.cz)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
A to jsem si myslel, že máme pomalé soudy, ale ono je to všude stejné. Dočkat se po 15-ti letech odškodnění...